Dinsdag 23 juni, 2015 · London

We werden wakker om 6:30, toen hebben we ontbeten om 7:15 met toast met honing en fruitsap. Er stond ook een lunchpakketje voor ons klaar met onder andere salt en vinegar crisps.
Om 7:50 werden we opgehaald door iemand en die bracht ons naar het verzamelpunt.
Vanaf daar liepen we naar het metrostation. Op weg naar het centrum van londen.

image

image

We zijn langs verschillende hotspots gelopen:

image

image

En we hebben ook een aantal straat artiesten gezien.

image

Ook stond er op bijna elke hoek van de straat wel een rode  telefooncel.

image

Dit is het café waar een groot deel van het boek “de reis om de wereld in 80 dagen” zich afspeelt.

image

Op weg naar Buckingham palace, een rode straat met aan beide kanten Engelse vlaggen.

image

image

De wachters

image

image

Toen liepen we door het park, daar zagen we enorm veel eekhoorns maar ook allerlei soorten eenden en andere vogels.

image

image

Er reden ook polities op paarden, ter voorbereiding op de wisseling van de wacht.

image

Vanuit het park liepen we via de horse guards parade,

image

image

image

Langs “Big Ben” (Westminster Palace)

image

naar “The London eye”, waar we om 11:30 in konden.

image

Vanuit “the London eye” konden we veel dingen zien zoals: the shard, een voetbalstadion, the big ben (Westminster Palace), Buckingham palace etc.

image

image

image

image

image

Na de London eye te hebben bezocht zijn we nog naar een 4D experience van de London eye geweest. (Een soort filmpje over de London eye)

image

en hebben we ons lunchpakketje gegeten. Onderweg naar de metro kwamen we een souvenir winkeltje tegen op straat en daar heb ik koelkast magneetjes en kaartjes van London gekocht.

image

image

Met de metro gingen we op weg naar Piccadilly circus.

image

image

Daarna hebben we veel gelopen en veel gezien en geshopt natuurlijk. Ik heb 2 boeken gekocht: “paper towns” van John green en “it was snowing butterflies” van Charles Darwin.

image

We zijn ook nog door China town gelopen, maar daar hadden we niet zoveel tijd dus daar gaan Michela en ik waarschijnlijk donderdag heen als we een vrije middag hebben.

image

image

We zijn ook nog naar covent garden geweest, een soort half overdekte markt met kleine winkeltjes. Dat was erg gezellig maar we hebben er niet echt wat gekocht.
Onderweg kwamen we de body shop nog tegen en daar heb ik een zeepje gekocht met de geur “pink grapefruit”

image

Vervolgens hadden we om 5 uur op een bepaald punt afgesproken, toen gingen we samen met een Londense rode bus.

image

naar Shakespeares globe theater.

image

image

Op de terugweg naar de underground zagen we de Saint Paul’s Cathedral.

image

Het leuke was dat ik natuurlijk weer de pech had dat mijn metro kaartje het de hele dag niet deed. Waarom weet ik ook niet. Dus het zinnetje dat ik het meest heb gezegd in het Engels is “my metrocard is not working” en daarna werd ik met het pasje van een medewerker doorgelaten.

image

Tegen 19:00 waren we weer op het verzamel punt en wachtten we op het gastgezin om ons op te halen.
‘S avonds hebben we fish and chips gegeten met doperwtjes en mais. En nu zitten Michela en ik gezellig op onze kamer.
See you tomorrow!!!

Stay Fabulous, x Annegreet ^_^

