Woensdag 24 juni, 2015 · London

We werden wakker om 6:20 maar ik ben nog een half uur blijven liggen. Daarna hebben we ons klaargemaakt en zijn we naar beneden gegaan om te ontbijten. Again toast met honing.
Om 8 uur zaten we in de bus en om 20 over vertrokken we naar Oxford. Onderweg zagen we heel veel vliegtuigen, die vooral erg laag vlogen. We waren vlakbij de airport “Heathrow”.

Tegen de tijd dat we aankwamen in Oxford gingen we direct met iemand mee die ons een rondleiding gaf.

Ze vertelde over de geschiedenis van Oxford. Bijvoorbeeld dat er 38 scholen zijn in Oxford. Die hebben allemaal 3 gebouwen; een dining room, een library en de school zelf. Ook heeft elk gebouw 1 of meerdere roei teams, en de studenten wonen meestal in het gebouw zelf.

Tijdens de rondleiding gingen we voor een bepaald gebouw wachten omdat de gids zei dat er wat spectaculairs ging gebeuren. Er stonden ook dranghekken, het zou 5 minuten duren voor er wat zou gebeuren, 10 minuten later kregen we te horen dat het nog een kwartier zou duren dus daar hebben we niet op gewacht.
Na de rondleiding liepen we door de stad.

Na de rondleiding hadden we ongeveer 45 minuten de tijd om te lunchen en te winkelen, we zijn bij de boots geweest en ook bij de Lush en claires waar Michela nog wat had gekocht.
Daarna gingen we met z’n allen punteren, ik zat in het bootje met Delisa, Michela, Veroniek en Tessa. In het andere bootje zaten Mevrouw van Rees, Meyke, Amber-Sarai, Iris en Dorien.

Délisa begon bij ons met het voor uit duwen met de lange stok, het probleem was alleen dat we de brug blokkeerden. Later kregen we het door ik ging prikken achter op de boot en Délisa peddelen voor op de boot. Op een gegeven moment hebben we geruild zij achter en ik voor en we gingen ook nog best wel snel en we zijn maar een paar keer in de bosjes aan de zijkant beland…
Na het punteren waren mn schoenen helemaal nat door het peddelen.

Toen zijn we terug gelopen naar het centrum en daar hadden we nog iets meer dan een half uur om even te winkelen. We hoorden dat er een primark dichtbij was dus daar zijn we nog heen gegaan, ook heb ik ook nog een aantal dingen gekocht.

Ik heb een t-shirt, haarborstel, leuke haar elastiekjes, bodymist en doekjes voor je gezicht gekocht.
Om 19:30 werden we opgehaald door het gastgezin en daarna aten we patatjes met een broodje hamburger en salade.
Na het eten hebben Michela en ik nog een stuk gelopen om de buurt een beetje te verkennen.