Easy oreo cream taart #Food

Vorige week was mijn laatste dag bij de jumbo na er zo’n twee jaar gewerkt te hebben en het leek ons leuk om als afscheid met een paar collega’s taart te gaan eten. Er werd dus aan mij gevraagd of ik een taart wilde maken omdat ik dat wel vaker doe. Dus dat deed ik. Ik zocht op internet naar ideeΓ«n voor een lekkere taart. Ik had niet echt zin om uren bezig te zijn met deze taart omdat ik midden in mn tentamenweek zat. Uiteindelijk bedacht ik om mn eigen twist te geven aan een taart van een pakje.

Wat heb je nodig:
~ 1 pak cookie & cream taart van Dr.Oetker
~ 30 gram boter
~ 300 ml melk
~ 1 rol oreo koekjes

Bereidingswijze:
Stap 1 smelt 30 gram boter in een pannetje, als de boter gesmolten is roer je de bodem mix er door heen.
Stap 2 verdeel alle bodem mix over de bodem en druk het stevig aan met de bolle kant van een lepel. De bodem kan nu voor 10 minuten in de koelkast om af te koelen.
Stap 3 doe de melk en de taartmix bij elkaar in een kom en mix het voor 3 minuten op de hoogste stand zodat er een luchtige massa ontstaat.
Stap 4 doe alle oreo koekjes in een afsluitbaar zakje en maak er kruimels van door met een deegroller op het zakje te slaan.
Stap 5 verdeel de oreo kruimels in 3 delen en mix het eerste deel nog een minuutje mee met het taart beslag. Meng het tweede deel kort door het beslag met een lepel en bewaar het derde deel voor de bovenkant.
Stap 6 Doe je taart nog 5 minuutjes in de koelkast voor dat je de oreo kruimels over de bovenkant gaat verdelen.
Stap 7 Verdeel de oreo kruimels over de bovenkant en laat de taart dan nog minimaal 2.5 uur opstijven in de koelkast.
Enjoy!

image

image

X Annegreet

