Let’s Talk about… Polymer Clay

Een aantal jaar geleden kwam een vriendin van me op school met een ketting met daar een bedeltje aan, ze vertelde dat ze deze zelf gemaakt had met polymer clay. Eerst had ik geen idee wat ze bedoelde maar later kwam ik er achter dat ze een soort klei bedoelde dat je moet afbakken in de oven waardoor het hard zou worden. Een hele tijd daarna kwam ik in een winkel waar ze polymer Clay verkochten en het was vakantie dus ik dacht: weet je wat ik neem een paar kleuren mee en probeer het eens. Na een tijdje bleek dat ik het best wel leuk vond om te doen en ik vond dat ik er ook wel redelijk goed in was.
Mijn polymer clay collectie werd ook steeds groter met alle benodigdheden die er bij horen.

image

Links boven zie je alle kleuren polymer Clay die ik heb: oranje, geel, mint groen, licht groen, licht roze, licht blauw, roze, rood, donker blauw, paars, bruin, zwart en wit. Je kunt de kleuren ook mengen dus zo kun je alle kleuren krijgen die je wil. Naast de kleuren ligt een potje daar zit vernis in dat kan je er over doen na het bakken om het een glanzend laagje te geven. Daarnaast zie je pastel krijt hiermee kan je schaduwen in de kleur van je klei aanbrengen of andere effecten mee maken als je klaar bent met het in model brengen maar wel voor het bakken. Links onder liggen kwasten voor de vernis en het pastel krijt. In de 2 kokertjes zitten de pinnetjes die je in de klei steekt om het ergens aan te kunnen hangen en die kun je gewoon op maat knippen met een tangetje of een schaar. Het ene mesje is een vrij stomp schilmesje daarmee snijd ik het klei van het blokje af en met de achterkant kan je ook van allerlei dingetjes maken in de klei. Het mesje er naast is een scherp mesje om klei mee in een bepaalde vorm te snijden of kleine stukjes mee te snijden als je bijvoorbeeld oogjes nodig hebt.
Er ligt ook nog een reserve mesje bij voor het scherpe mesje en daar naast die je het bakje (die inmiddels veel te vol zit) met mn bedeltjes.

image

Op de bovenste rij al het eten: (van links naar rechts) een stapeltje met 4 macarons, een ijsje, een boontje, stukje watermeloen, een cupcake, pepsi cola met een rietje, een donut, een broodje hotdog, een stukje pizza, een hamburger, een bakje popcorn en een aardbei.
De tweede rij: een pinguΓ―n, een draakje, een cadeautje, een octopus met een hoedje, een spookje, een meisje, een uiltje, een zeester, een paddestoel, een kerstboom, een zombie, een potlood, een pompoen en een reiskoffer.
De laatste rij zijn allemaal the hungergames gerelateerde bedeltjes: een flesje nightlock berries, een witte roos, de mockingjay spelt en vuur.

Welke is jouw favoriet?

X annegreet

