This was my week #1

Het leek me leuk om deze week elke dag wat te schrijven en het daarna te uploaden om te laten zien wat ik zoal doe in een week. De komende weken zijn niet echt standaard meer. De examens zijn over iets meer dan een maand, ik heb rijles, nieuw werk en ik begin met trainen voor de rietplas loop en de mond 2 mondΒ  run want ik ga weer hardlopen.

04/04/16 – 10/04/16

Maandag: ik werd wakker om 10:12 nadat ik ook al om 8:45 was wakkerΒ  geworden door mijn wekker. Dus shit verslapen, want school begint voor mij om 10:15 op maandag. Nadat ik me snel had omgekleed en klaar gemaakt fietste ik naar school. Eenmaal op school aangekomen twijfelde ik zal ik gewoon melden dat ik te laat ben (dan zou ik moeten nablijven omdat het de derde keer was) of naar het lokaal lopen en vragen of ik er in mag, want ik was wel al een half uur te laat. Ik besloot het tweede te doen en liep naar het lokaal waar ik Duits had. Voor het lokaal zat een meisje uit mn klas een toets te doen die ze nog moest inhalen en ik vroeg haar wat doen jullie in de les? En ze zei dat de Duits docent alleen een beetje zat te praten. Toen ik door het raampje keek zag ik dat hij druk bezig was met de computer en dus precies de andere kant op keek. Ik deed de deur voorzichtig open, liep naar binnen en ging op de eerste lege stoel zitten. De leraar had blijkbaar niks door dus ik besloot maar niks te zeggen. Daarna had ik een blokuur wiskunde waarvan we in het eerste uur het tentamen gingen bespreken en in het 2e mochten we zelf wat doen dus hebben we met een paar vrienden een broodje gehaald bij de jumbo. Daarna had ik aardrijkskunde waar ik na een kwartier weg moest omdat ik naar de ortho ging en het laatste uur waar in ik economie zou hebben ging ik van de ortho naar huis. Thuis heb ik op m’n kamer gezeten, zoekend naar nieuwe hardloop kleding online en heb ik een paar spelletjes town of salem gespeeld. Daarna heb ik gegeten en een nieuwe aflevering van spuiten en slikken op reis gekeken waarin ze drugskartels in Mexico gingen bezoeken.

Dinsdag: ik was vandaag net als altijd de eerste 2 uur vrij maar deze keer wel op tijd voor het derde uur ik had eerstΒ  Nederlands. Daarna had ik pauze, tussenuur, tussenuur, pauze en daarna nog 3 uur les zoals ik standaard heb. In de tussenuren hebben we met een hele groep kaartspelletjes gedaan omdat we zo lang moesten wachten. Vandaag hebben we verder weer niks gedaan op school en bij elke les mochten we op de helft weg. Toen ik om 4 uur eindelijk vrij was ben ik snel naar huis gefietst omdat ik om 5 uur mijn eerste werkdag had en ik om kwart voor 5 aanwezig moest zijn. Gelukkig hoef ik maar een kwartiertje tot twintig minuten naar huis fietsen en naar werk is het maar 5 minuten lopen. Toch ben ik vandaag echt 3 keer nat geregent want het regende bijna de hele dag. Bij de Lidl aangekomen kreeg ik een soort rondleiding, daarna heb ik de kantine geveegd en gedweild en de rest van de avond moest ik “scheuren” en dat is gewoon puur en alleen wat het woord al zegt, doosjes leeg maken en ze daarna plat maken om de in de karton pers te doen. Ik hoop dat ik binnenkort daar ook kassa en bakkerij kan doen (het zelfde dat ik ook altijd bij de jumbo deed) want doosjes scheuren is echt niks voor mij. Toen ik thuis kwam heb ik nog gegeten en een beetje tv gekeken en daarna ben ik op bed gegaan.

Woensdag: Vandaag moest ik weer om 10:15 beginnen, ik had eerst economie waar we het tentamen gingen bespreken daarna aardrijkskunde waar we niet echt veel hebben gedaan en als laatste Engels waar we allerlei vragen hebben beantwoord voor in het jaarboek en daarna moesten we daarvoor ook nog op de foto. Toen was het 1 uur en was ik alweer vrij πŸ˜„. Ik ben het centrum in gegaan om nieuwe hardloop kleding te kopen. En dat is in emmen nog best een uitdaging maar omdat ik geen zin had om online te bestellen (dat duurt altijd zo lang en ik weet niet of ik het pas)Β  besloot ik toch maar goed te zoeken en na anderhalf uur winkel in winkel uit had ik eindelijk wat gevonden. Ik kocht een licht blauw hardloopshirt met korte mouwen van asics en een zwarte lange hardloop legging van Rogelli bij de intersport. En de schoenen had ik nog.

image

Toen ik thuis kwam ben ik naar buiten gegaan met mijn kleine zusje van 5 en heb ik haar leren fietsen! Ze kon het echt binnen een paar minuutjes. Daarna moest ik er echt aan geloven en ben ik een stukje gaan hardlopen. Toen ik thuis kwam moesten we bijna direct eten en daama heb ik mn zusje op bed gebracht omdat ze dat graag wou. Ook werd ik vandaag gebeld door de Lidl dat ik morgen avond weer moet werken omdat ik nog niet op het rooster stond.

Donderdag: ik kon vandaag echt niet wakker worden, donderdag is de enige dag dat ik het eerste uur op school moet zijn en ik ben zo gewend aan later beginnen dat ik me er echt niet meer toe kan zetten om op tijd op te staan en waarschijnlijk komt dat ook vooral door dat we echt totaal niks meer doen op school. Het was eigenlijk best een saaie dag, ik had gewoon les tot 1 uur en weer niks gedaan. De batterij van mn mobiel gaat op zulke dagen ook echt sneller leeg. Toen ik thuis kwam ging ik even op bed liggen en voor ik het door had was het alweer 4 uur en om 5 uur moest ik weer werken bij de Lidl, nou ja werken…. Het kwam er op neer dat ik online trainingen en toetsen moest maken en er zijn 8 blokken en ik heb er nu 2 gedaan in 3 uur 😬. Dus ik heb nog genoeg te doen I guess.

Vrijdag: vanmorgen had ik weer rijles, maar in plaats van een uur te lessen wat ik eerst had zijn we nu begonnen met de lessen van 1.5 uur. En 1.5 uur voelt echt een stuk langer. Rijles is nog best stressvol voor mij want je moet je kunnen concentreren, op het verkeer letten en naar je rij instructrice luisteren. En natuurlijk proberen zo min mogelijk mensen aan te rijden ;). Na rijles had Ik geschiedenis maar we mochten zelf wat doen dus gingen we kaart spellen doen in de schoolzaal, het uur daarna viel ook uit als je een voldoende stond op Engels en het laatste uur was Nederlands en dat was het eerste uur deze week dat we echt serieus bezig zijn geweest. En toen was het weekend 😍. Remko kwam daarna uit school en we hebben eerst samen gegeten en daarna tv gekeken etc. Toen remko weg ging heb ik nog even tv gekeken en toen ging ik naar bed.

Zaterdag: de wekker ging alweer om 7 uur want om 8 uur moest ik werken, ik moest eerst ongeveer een uur het online opleidingsprogramma weer verder maken en daarna heb ik een hele tijd achter de kassa gezeten, om 12 uur was ik vrij. Daarna heb ik wat gegeten want voor het werk had ik geen tijd meer om te eten. Daarna ben ik een beetje gaan bankhangen en ik bedacht me dat het een goed idee was om te gaan hardlopen dus dat deed ik en was zelfs bijna 2 minuten sneller dan bij de vorige keer yay!

Zondag: Remko haalde me thuis op en toen gingen we zoals bijna elke zondag naar zijn oma op visite. Ook was het plan om met onze vriendengroep wat leuks te doen maar wat wisten we nog niet dus moesten we nog even wat afspreken. Daarna zijn we op de fiets naar ilona gegaan en hebben we daar eventjes gezeten. Daarna gingen we met zn allen even wat eten en drinken halen en naar het bos om een beetje te chillen, praten, voetballen en kaarten. Aan het eind van de middag zijn we terug gefietst naar het huis van remko hebben we nog gegamed en gegeten. Daarna heeft remko me weer naar huis gebracht en heb ik nog even genoten van het alleen thuis zijn.

En dit was dan alweer mijn week, wat hebben jullie deze week gedaan?

X Annegreet

