Struggles met lenzen

Zoals jullie misschien al is opgevallen draag ik een bril, dat doe ik sinds mijn 8e dus al bijna 10 jaar elke dag. Maar omdat het straks bijna zomer is en ik een keer een leuke zonnebril op wil leek het me handig om ook lenzen te nemen. Ik heb geen zonnebril op sterkte omdat ik die vaak niet zo mooi vind, mijn sterkte soms ook veel veranderd en ik toch niet heel vaak een zonnebril op heb. Vandaag ben ik dus naar de Hema geweest om lenzen te kopen.

image

Links heb ik de sterkte -3.50 en rechts -2.75. Daar naast heb ik ook lenzen vloeistof en een lenzen doosje gekocht omdat ik zachte maandlenzen heb.

image

Weer thuis gekomen dacht ik van nou laat ik het eens proberen, maar dat ging niet zo makkelijk als gedacht dus ben ik eerst weer wat anders gaan doen terwijl ik nog maar 1 lens uit de verpakking had gehaald. Even later deed ik weer een poging en ook toen lukte het niet omdat ik steeds moest knipperen en mn ogen nu echt pijn deden door het steeds open houden met mn vingers. Tenslotte probeerde ik het nog een aantal keer even later en toen lukte het eindelijk bij één oog… en dat prikte enorm. Het tweede oog lukte weer niet. Uiteindelijk na meer dan een uur zaten ze er beide in en toen bedacht ik me: hoe ga ik ze er ooit weer uit krijgen :twisted:. Terwijl ik dit schrijf heb ik mn lenzen nog in, als ik te snel rondkijk voel ik me echt duizelig en ik zie echt heel raar soms dus ik denk dat ik er nog even aan moet wennen. Nu ga ik proberen om mn lenzen er uit te halen, hopelijk gaat dat wat beter dan er in πŸ˜…. Wish me luck.

X Annegreet

