Just Dutch #Tag

Omdat het vandaag koningsdag is leek het me leuk om iets te doen met dit thema. Daarom heb ik de just Dutch tag ingevuld. Ik tag iedereen die dit leest om vandaag ook de just Dutch tag in te vullen op zijn/haar eigen blog of in de reacties! Laten we beginnen.

image

Één of meer koekjes bij de thee?
– meestal geen koekje bij de thee, maar meestal ook geen thee, want daar hou ik niet zo van net zo als ik ook niet zo’n koekjes liefhebber ben 😂.

Wat is je favoriete stamppot?
-Ik hou echt van stamppot en dan vooral stampot snijbonen, stamppot boerenkool, stamppot zuurkool en stamppot bruine bonen. Okay dat is heel veel stamppot maar ik kan echt niet kiezen :oops:.

Welke Nederlandse feestdag vind jij de leukste?
– De leukste Nederlandse feestdag vind ik toch echt wel kerst, het is niet typisch alleen voor Nederland ofzo maar het is wel een Nederlandse feestdag. Tijdens kerst vind ik het altijd heel gezellig met een kerstboom in huis en eten met familie, ook al zou ik veel liever kerst in een ver tropisch land vieren 🌴

Wat is volgens jou het leukste plekje in Nederland?
– Het leukste plekje in Nederland is sowieso de efeling, ik hou echt enorm van de efteling. Het is zo’n mooie plek, alsof je even in een andere wereld bent.

Wat is jouw favoriete accent?
– Ohhh ik hou echt NIET van accenten, ik kan me daar echt aan ergeren. Maar als ik moest kiezen dan toch maar Gronings omdat ik daar mee ben opgegroeid, ik kan het zelf alleen niet echt.

Welk woord is voor  jou typisch Nederlands?
– Gezellig, dat is een woord die we in Nederland eigenlijk super veel gebruiken maar waar er geen echte goede vertalingen zijn in andere talen.

Welk typisch Nederlands gebruik vind jij het leukst?
– Het sinterklaas feest, het is elk jaar weer volop in het nieuws, iedereen praat er over, er liggen allemaal sinterklaas dingen in de winkels, kinderen zijn al weken van te voren onrustig, het is één groot feest en dat vind ik wel wat hebben.

Welk Nederlands gezegde is jouw favoriete gezegde?
– Helaas Pindakaas, of in het Engels unfortunately peanut butter. Volgens mij is het niet echt een gezegde maar meer een uitdrukking ,maar ik vind het wel grappig. Ik begrijp nog steeds niet waarom mensen dat eigenlijk zeggen 😂.

Wat is je favoriete winkel van Nederlandse bodem?
– de leukste Nederlandse winkel vind ik de Hema. Ze hebben er vanalles en het is altijd leuk om er een beetje rond te kijken. En ze hebben natuurlijk ook de bekende Hema rookworst die ook niet te missen is.

Wie vind jij de leukste BN’er?
– Ik heb niet zoveel met BN’ers maar als ik moet kiezen is de leukste BN’er denk ik linda de mol, omdat ze heel veel leuke programma’s maakt.

Wat vind jij het mooiste en/of leukste Nederlandstalige liedje?
– Ik luister niet echt naar Nederlandse muziek dus ik heb geen idee welk Nederlandse liedje ik het mooist vind, maar de beste Nederlandse artiesten vind ik Guus Meeuwis en Marco Borsato.

Haring? Ja of nee?
– Nee bedankt, ik hou sowieso niet van vis en dan al helemaal niet rauw en met alles er nog op en aan brr!:twisted:

image

Van » http://trendbubbles.nl

X Annegreet

