Pizza muffins #food

Het leek me al een tijdje een leuk idee om pizza muffins te maken omdat ik het heel lang geleden ergens voorbij had zien komen. Laatst dacht ik er opeens weer aan dus besloot ik om het maar een keer te maken. Ik vind het ook leuk om een beetje te experimenteren met recepten en heb er een heel eigen recept van gemaakt. Wil je weten hoe ik het gemaakt heb? Lees dan verder…

Wat heb je nodig
– een mix voor pizza deeg
– 250 ml water
– 2 eetlepels olijfolie
– een pot pasta saus
– een stuk salami
– 1 Β grote ui
– 1 of 2 tomaten
– Italiaanse kruiden
– cheddar kaas (of andere kaas)

Bereidingswijze:
Stap 1 doe de mix voor pizza deeg in een grote kom en doe de 250 ml water en 2 eetlepels olie ook in de kom. Kneed tot je een deeg bal krijgt. Als het te droog is kun je per keer 1 eetlepel water toevoegen.
Stap 2 voeg naar smaak Italiaanse kruiden aan het deegmengsel toe en kneed dit door tot het goed verdeeld is. Om het te proeven heb je wel redelijk veel nodig.
Stap 3 verdeel het deeg in 12 gelijke stukjes en maak er kleine rondjes van die je vervolgens in de vorm kan leggen.

IMAG0051.jpg

Stap 3 verwarm de oven voor op 220 graden. Snijd de salami, ui en de tomaten ondertussen in kleine blokjes en doe ze allemaal in een apart schaaltje.

IMAG0054

Stap 4Β pak een eetlepel en doe in elk vormpje een lepel pasta saus. Doe het zelfde daarna met de tomaat, ui en salami. Doe daarna overal weer een lepel pasta saus in om het vormpje op te vullen. Strooi er daarna kaas overheen (Β Ik lust zelf geen kaas, maar mijn vriend wel daarom hebben we op de helft van de muffins kaas gedaan) en je muffins zijn klaar om in de oven te gaan.

IMAG0055.jpg

Stap 5 Plaats de bakplaat iets onder het midden van de oven en leg daar de vorm met je muffins op. Bak de muffins gaar in 25 minuten op 220 graden.

IMAG0057.jpg

En als het goed is zien ze er dan ongeveer zo uit. Eetsmakelijk!

X Annegreet

