Droomhuis ontwerpen

Omdat ik vanaf  de zomer op kamers ga leek het me leuk om een nieuwe categorie te beginnen namelijk: Op kamers. Hier neem ik jullie mee in alles wat ik moet doen en regelen voor het nieuwe schooljaar begint en ik International Communication ga studeren. Ik vind het altijd al erg leuk om huizen te ontwerpen en daarom heb ik door middel van floorplanner.com mijn Droomhuis ontworpen. Ben je benieuwd naar hoe dat er uit ziet? Lees dan verder.

In juni/juli/augustus ben ik van plan om op kamers te gaan samen met mijn vriend Remko. Wij willen graag een zelfstandige studio huren, dat betekend dat je je eigen badkamer, wc, woonkamer en keuken hebt. Zulke studio’s of appartementen zijn vaak vrij duur om te huren, maar we delen de huur dus dat scheelt weer. Ook heb je waarschijnlijk niet heel veel ruimte als je een studio of appartementje huurt. Daarom heb ik een studio ontworpen van 48m2, wat nog redelijk ruim is. Een foto van mijn ontwerp zie je hier onder.

Droomhuis

Als je binnen komt zie je direct de keuken rechts van je met een Amerikaanse koelkast, een gasfornuis met afzuigkap, een senseo, daarnaast de wasbak, een frituur en een vaatwasser. Zoals je ziet heeft de studio een grote eettafel die bedoeld is om aan te eten en bezig te zijn met school. Boven de tafel hangt een grote lamp zodat je ook ‘s avonds nog genoeg licht hebt. Als je de woonkamer verder in gaat staat er bij de muur een kastje met daar op een tv, ook staat er een grote bank met een salontafeltje er voor. Achter de bank is een grote kast om van alles in op te bergen en is er een kapstok waar je je jas kan ophangen. Als je daarna in de slaapkamer komt staat er een tweepersoonsbed met aan beide kanten een nachtkastje. Verder ligt er nog een vloerkleed in de kamer en staat er een kast om je kleding in op te bergen. Bij de slaapkamer is ook een balkon waar je lekker in een hangmat kunt liggen. Vanaf de slaapkamer kan je naar de badkamer, direct links van de deur is de wc met daarnaast de douche cabine, ook is er een verwarming waar je je handdoek op kunt hangen om te laten drogen. Er is ook een wasbak met een spiegel daar boven en in de linker hoek staat een wasmachine.

Natuurlijk weet ik dat het niet haalbaar is om in je eigen ontworpen studio te wonen, maar het is altijd leuk om er een beetje over te dromen.

Wat zijn jullie plannen voor volgend schooljaar?

X Annegreet

