This was my week #2

Omdat het deze week vakantie is voor bijna iedereen en ik een aantal leuke dingen op de planning heb staan houd ik deze week weer een ”This was my week” bij.

02/05/2016 ~ 08/05/2016

Maandag Omdat het vakantie is en ik niet hoefde te werken kon ik vandaag lekker uitslapen en dat heb ik geprobeerd alleen ik werd eerst om 8 uur al wakker en daarna om half 10. Ik moest vandaag eigenlijk werken maar een collega van me wou met me ruilen voor de woensdag ochtend en dat kwam mij wel prima uit dus hebben we geruild. Dus nu was ik vandaag vrij en dus kwam Remko langs omdat hij nu ook eindelijk een weekje vakantie heeft. We zouden morgen met de trein naar Amsterdam gaan maar ik appte mijn rijschool nog even omdat ik morgen eerst rijles heb of ze me bij huis wilde ophalen en dat we dan zouden eindigen bij het station. Toen appte ze me terug dat ik morgen van half 3 tot 4 rijles had terwijl ik dacht dat ik tot 9 uur rijles had en om kwart over 9 zou de trein dan gaan. Een dagje Amsterdam zat er dus niet meer in morgen. Dus dat gaan we nu vrijdag doen. Voor dat Remko kwam was ik echt goed bezig. Ik heb mijn was in de wasmachine gedaan, afgewassen, gestofzuigd, de tafel opgeruimd, de kattenbak verschoont en toen Remko er was hebben we nog afgedroogd en de was van de lijn gehaald. Aan het eind van de middag hebben we nog even boodschappen gedaan voor het eten (pizza muffins) en de pizza muffins gemaakt en opgegeten en dat was echt vet lekker.

IMAG0057

Tegen half 8 ging Remko weg en tegen 8 uur had ik bij mij thuis afgesproken met een groep vrienden. Dat was ook heel erg gezellig. We hebben tv gekeken, gepraat en een spel gedaan waarbij je de namen moet raden die op het kaartje staan in 3 rondes. Bij de eerste ronde moet je de naam op het kaartje omschrijven, bij ronde 2 mag je 1 woord zeggen en bij ronde 3 moet je het uitbeelden en dat in groepjes van 2. Tegen een uur of 1 ‘s nachts gingen ze allemaal weer weg en ging ik naar bed.

Dinsdag vandaag werd ik weer op tijd wakker en heb ik eerst een aantal filmpjes gekeken op YouTube en daarna ben ik opgestaan heb ik mijn kat verzorgd, heb ik ontbeten met 2 pizza muffins die over waren en  ben ik verder de hele ochtend bezig geweest met artikelen schrijven en een beetje bezig zijn op m’n laptop. Ook heb ik een header gemaakt voor op m’n site. Net voor dat ik richting het centrum wou fietsen zat er weer een andere kat bij ons voor de deur en die zit er de laatste tijd wel vaker. Hij is alleen wel vrij dun dus hebben we hem maar een keer eten gegeven. Daarna ben ik met Remko naar het centrum geweest ik heb nog een nieuw notitie boekje gekocht om ideeën voor blogposts in op te schrijven.

IMAG0066.jpg

Daarna hebben we een patatje gegeten bij Oscars en een hele tijd lekker in de zon gezeten op een bankje op het plein voor Wildlands en verder gewoon een beetje rondgelopen want vrijdag gaan we al shoppen in Amsterdam, tenminste dat is het plan. Toen ik thuis kwam ben ik nog even bezig geweest op mijn laptop en lag Toby (onze kat) bij me.

IMAG0067

Daarna heb ik eten gekookt en toen was het alweer na 7 toen ik eindelijk kon eten. Na het eten heb ik de boel afgewassen en ben ik verder gegaan met een artikel schrijven over mijn favoriete YouTubers, daardoor werd ik een beetje afgeleid en voor ik het wist zat ik een aantal uur achter elkaar op YouTube. Toen was het alweer vrij laat en besloot ik maar te gaan slapen.

Woensdag vanmorgen werd ik om half 8 gebeld door een anoniem nummer, wat mijn werk bleek te zijn. Mijn baas vroeg aan mij waar ik was en ik zei dus dat ik thuis was. Daarna vroeg hij mij hoe laat ik van plan was er te zijn, ik zei half 10 omdat ik kwart voor 10 moest invallen voor een collega. Maar hij zei dat ik vanaf half 8 al op de planning stond en dat vond ik raar. Uiteindelijk ben ik toch maar gauw heen gegaan. Toen ik aan het werk was zei een collega, je moet even naar het kantoor want hij wil even met je praten. Dus ik dacht oh nee wat heb ik nou gedaan. Toen ik daar binnen kwam vroeg hij: kan je ook tot 1 werken? dus dat deed ik maar. Toen ik vrij was om half 2, toen ik vrij was heb ik wat eten gemaakt voor me zelf en een beetje tv gekeken. Daarna kwam Remko  en hebben we samen eten gekookt. Daarna hebben we op de bank gezeten en televisie gekeken en later nog de film London has fallen.

MV5BMTY1ODY2MTgwM15BMl5BanBnXkFtZTgwOTY3Nzc3NzE@._V1_SY1000_CR0,0,674,1000_AL_

Dat was opzich wel een leuke film alleen de special effects waren soms best wel slecht en bijna het enige dat er gebeurde was dat iedereen op iedereen schoot. Het was wel leuk dat ik allemaal dingen herkende omdat ik vorig jaar in Londen ben geweest. Terwijl we film aan het kijken waren lag Toby (mijn kat) de hele tijd op mijn schoot. Toen de film afgelopen was was het 10 voor 12 en toen ging Remko naar huis, want hij was met de fiets dus moest hij nog een uur fietsen. Daarna ging ik ook naar boven om te slapen.

Donderdag ik werd tegen 9 uur wakker en wou mijn artikel over mijn favoriete tv programma’s online zetten alleen dat lukte opeens niet via mijn mobiel. Daarom zette ik de laptop aan en toen lukte het gelukkig wel. Daarna keek ik nog even op internet naar de programma’s van het bevrijdingsfestival in Groningen en Zwolle en daarnaast ook even wat er bij ons in Emmen te doen is. Want ik heb nog geen idee waar we vanmiddag heen gaan. Toen heb ik ontbeten met een omeletje en heb ik me daarna klaar gemaakt om te gaan. Uiteindelijk hebben we gekozen om in Emmen te blijven omdat het ook al een uur of 3 was en we morgen ook al de hele dag naar Amsterdam gaan. Het was vandaag gelukkig heel lekker weer dus hebben we lekker door het Centrum gewandeld. Overal was muziek en de terrasjes zaten propvol dus daar zijn we uiteindelijk niet gaan zitten. Na een tijdje rondgelopen te hebben hebben we een lekker ijsje gehaald bij de Toscane en hebben we misschien wel anderhalf uur in de zon gezeten.

IMG_20160505_174255

Daarna zijn we nog verder gewandeld naar het nieuwe plein voor Wildlands en hebben we daar een hamburger en wat patatjes gegeten.

IMAG0070.jpgIMAG0072.jpg

Daarna zijn we naar de Jumbo gefietst om nog snel wat te halen voor het eten. En toen zijn we naar huis gegaan en hebben we eten gekookt en gegeten. Daarna hebben we nog een tijd geknuffeld met de kat omdat hij heel lief bij ons kwam zitten en ondertussen hebben we wat tv gekeken.

IMAG0078.jpg

Later hebben we nog een beetje gevoetbald met een soort zachte bal en toen ging Remko eerst op m’n voet staan en even later schopte hij tegen mijn schenen omdat hij de bal mistte… en toen de bal ook nog tegen m’n gezicht aan kwam besloten we maar weer naar binnen te gaan.

Vrijdag  Vandaag was het zo ver, we gingen een dagje met de trein naar Amsterdam en Zaandam. Om 8 uur ging m’n wekker en om kwart voor 9 fietste ik naar het station omdat de trein om kwart over 9 vertrok. Remko ging eerst met de bus naar Emmen dus voor dat hij er was ging ik nog even naar de jumbo op station om een broodje en een paar snoepjes voor ons te halen. Daarna gingen we alvast in de trein zitten omdat die er al stond, tegen 10 over 10 kwamen we aan bij Zwolle en toen moesten we overstappen naar de trein van Utrecht waar we in Amersfoort moesten uitstappen. Van Amersfoort gingen we naar Amsterdam centraal en vanaf daar was het nog maar 11 minuutjes met de trein naar Zaandam, alleen we hadden de eerste aansluiting net gemist. Maar gelukkig kwam minder dan 10 minuten weer een trein die naar Zaandam ging.

13151607_1707283199520059_1878016773818882970_n

13151724_1707283222853390_8373320711066990731_n

In Zaandam hebben we eerst even een rondje gelopen door het centrum en zijn we een paar winkeltjes in geweest, daarna hebben we wat te eten gehaald omdat het al in de middag was en toen zijn we naar de Primark gegaan en daarna terug naar het station, waar we gratis een mini blikje cola kregen, en toen terug naar Amsterdam. In Amsterdam kwamen we uit de zijkant van het station en we wilden naar de dam dus we liepen steeds recht door.

13124586_1707283159520063_5186367422369863149_n

Uiteindelijk dacht ik volgens mij zitten we hier niet goed en toen liepen we nog even door en zagen we dat we echt op het verste uithoekje van Amsterdam zaten achter de wijk de Jordaan, dus zijn we zigzaggend door die wijk gelopen om weer in het centrum te komen. Op een gegeven moment heb ik m’n gps er maar bij gepakt , omdat we anders nooit de weg zouden vinden. Uiteindelijk na meer dan een uur non stop lopen kwamen we weer uit in het centrum en zijn we wat gaan winkelen.

13173919_1707283126186733_5742765924618613961_n

13095826_1707283139520065_7677406916871779584_n.jpg

13177773_1707283116186734_2986582561860735304_n.jpg

Ik heb een nieuwe bikini gekocht en all stars en nog wat kleren bij de Primark, maar daar maak ik denk ik een apart artikel over. Toen alle winkels een beetje dicht gingen gingen wij naar de Albert Heijn om wat te drinken en wat lekkers te kopen voor de terug weg en daarna hebben we een patatje gehaald bij een snackbar, toen was het alweer 8 uur en we dachten shit, we moeten een beetje opschieten want anders haalt Remko zijn laatste bus niet meer vanaf Emmen naar huis. Uiteindelijk heeft Remko zijn moeder gebeld om hem op te halen want anders moest hij vanaf de trein nog meer dan een half uur wachten op de bus. Toen hebben ze mij ook met fiets en al thuis gebracht, zodat ik niet in m’n eentje door het bos hoefde te fietsen.

13178835_1707283186186727_7355504515545637392_n

Zaterdag ‘s Morgens moest ik eerst werken van 9 tot kwart over 12. Ik heb de hele tijd kassa gedraaid, omdat het enorm druk was. Alle kassa’s waren open en er stonden rijen halverwege het eerste pad, zo druk. Het leek wel of iedereen ging barbecueën… Iedereen kocht barbecue vlees, komkommer, salades, watermeloen, plastic bekertjes, vorkjes, lepels, bordjes etc. Na het werk ging ik naar huis en ik werd tegen een uur of 1 door Remko opgehaald en toen moesten we Joeri (een vriend van ons) even ophalen van het station want hij zou mee gaan zwemmen. We zijn eerst nog even langs de Action gelopen, omdat Joeri en Remko nog een moederdag cadeautje moesten kopen. Daarna zijn we met de auto van het station in Emmen naar het huis van Joeri gegaan, omdat hij zijn zwemkleding nog moest ophalen.

IMG_20160507_180718

Uiteindelijk waren we om ongeveer 3 uur bij de Beetse (een zandafgraving waar we vaak met z’n allen gaan zwemmen). en Ilona (van lifeasiloon.wordpress.com) was er al met een een paar jongens. Tegen een uur of 5 gingen we weer weg en toen waren we om half 6 bij het huis van Remko.

Snapchat-6642687822238725060

Daarna gingen we barbecueën en hebben we tot 8 uur buiten gezeten. Als laatst hebben we nog een paar spellen gedaan om te Playstation van Remko. Daarna bracht Remko me naar huis en toen was het ook al bijna weer 11 uur.

Zondag Remko kwam mij vanmorgen weer ophalen tegen half 12, toen zijn we naar zijn oma gegaan zo als we dat bijna elke zondag doen. Omdat het zulk mooi weer was leek het ons een goed idee om in de tuin te gaan zitten. Maar het waaide er enorm, omdat achter de tuin een heel groot stuk land is waar alleen nog maar zand op ligt. Er kwam op een gegeven moment ook wat zand op ons gebakje, dus hebben we die maar gauw opgegeten. Na een tijdje zijn we maar naar binnen gegaan, omdat het te erg begon te waaien. Uiteindelijk zijn we tot iets van 2 uur gebleven en daarna gingen we naar Remko’s huis, want Ajax moest om half 3 voetballen. Toen we bij zijn huis waren hebben we eerst de Moederdag cadeautjes gegeven en daarna heeft Remko voetbal gekeken en ben ik een beetje bezig geweest met mijn blog. Uiteindelijk had Ajax gelijk gespeeld en PSV gewonnen, daardoor was PSV kampioen geworden en had ik een chagrijnig vriendje XD. Even later hadden we een smoothie gemaakt met aardbei en bosvruchten en daarna gingen we eten.

IMAG0116

Na het eten gingen we een stuk lopen, omdat het echt nog heel warm was en de zon vol op de tuin scheen daarna deden we nog een paar spellen op de playstation. En toen was het al weer tijd om naar huis te gaan. Nu maak ik nog een aantal artikelen, want ik ga morgen echt proberen te beginnen met het leren voor de examens. Aankomende vrijdag beginnen de examens namelijk al.

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen wat ik allemaal in mijn vakantie heb gedaan.

Wat hebben jullie gedaan in de vakantie als je vakantie had?

X Annegreet

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

. Ik heb ook even een nieuw notitie boekje  gekocht om van  alles op te kunnen schrijven.

