Traditionele Lasagne #food

Ondanks dat ik geen kaas lust hou ik enorm van lasagne. Afgelopen vrijdag heb ik dus de lasagne gemaakt die ik altijd maak. Zonder bechamel saus en zonder kaas. (voor mijn vriend heb ik wel een deel van de lasagne bedekt met kaas) ben je benieuwd hoe ik mijn lasagne altijd maak lees dan gauw verder.

Wat heb je nodig (2/3personen)

  • 300 gram gehakt
  • een pakje lasagne bladen (ik gebruikte deze keer groene lasagnebladen)
  • 400 gram groente (ik gebruikte een nasi groentepakket, omdat ik die groenten lekker vind)
  • een pakje knorr mix voor lasagne
  • een blikje tomatenpuree
  • eventueel kruiden voor gehakt
  • een ovenschaal waar ongeveer 1,5 liter water in past.

lasagne

Bereidingswijze:

stap 1 bak het gehakt rul en voeg de kruiden toe (ik gebruikte zout, peper, gehakt kruiden en wat ketjap).

gehakt

Stap 2 voeg het groentepakket toe en roer de gehakt en de groente door elkaar. Doe dan een aantal minuten een deksel op de pan zodat de groente zacht wordt.

groente.png

Stap 3 Kook ondertussen water en doe 500 ml in een maatbeker.

500ml water

 

Roer de inhoud van het blikje tomatenpuree door het water en voeg dan het zakje met mix voor lasagne toe. Roer dit door tot er geen klontjes meer in zitten.

lasagne saus.jpg

Stap 4 doe de saus door de gehakt/groente mix en laat dat 2 minuten doorkoken.gehakt saus groente

Stap 5 pak nu de ovenschaal en schep een laagje van de saus in de ovenschaal, bedek dat daarna met lasagne bladen en herhaal dit tot alle saus op is.IMAG0281

IMAG0284

Ik heb de hoekjes van de lasagne bladen afgebroken zodat het beter paste.

lasagne voor het bakken

als je wil kun je er nu ook kaas over strooien.

Stap 6 doe de lasagne nu in de voorverwarmde oven op 200 graden voor ongeveer 30 minuten. lasagne klaar

laat het hierna nog even een paar minuutjes staan voor je het op een bord schept. En dan ziet het er ongeveer zo uit.

lasagne op bord

Eet smakelijk!

X Annegreet

