Review Sportscam full HD 1080p van megagadgets +video

Vandaag heb ik een review van de sportscam full HD 1080p van https://www.megagadgets.nl . Dit is een goedkoper alternatief van de Go Pro. Er zit deze keer ook een video bij hier laat ik zien hoe de camera filmt tijdens het fietsen.

Iets minder dan twee weken geleden kreeg ik een pakketje en daar zat de sportscam in. In het pakketje zat de sportscam met waterdichte behuizing, en heel veel opzetstukjes en een korte handleiding. Ik deed de sportscam aan maar al snel was de batterij leeg dus wilde ik het hoesje er af halen. Alleen dat was makkelijker gezegd dan gedaan… ik heb eerst een paar minuten gekeken hoe ik hem er af moest krijgen maar het lukte me niet. Uiteindelijk lukte het wel en het was ook best wel makkelijk, je moet maar net weten hoe het moet.

sportscam 4

Daarna heb ik de camera aan de bijgeleverde oplader gedaan en heb hem toen een aantal uur laten opladen. Op het scherm van de sportscam stond toen usb. Toen ik hem van de lader haalde wilde ik even als test een foto maken maar ik zag al snel dat dat niet kon, want je had er een sd kaartje voor nodig. Dus heb ik even het sd kaartje van mijn mobiel gebruikt. Later heb ik nog een 32 gb sd kaartje gekocht om in de sportscam te doen.

sportscam 2

Na een aantal minuten was de batterij al weer leeg dus besloot ik hem nog maar een tijd aan de lader te doen maar dan met een andere lader. In totaal heb ik hem echt 2 volle dagen aan de lader gehad en de batterij was nog steeds niet vol. Maar na dat hij 1 keer helemaal vol was geweest deed de batterij het wel weer goed, ik dacht eerst dat hij kapot was.

Ik heb ook de gebruiksaanwijzing een beetje doorgelezen, maar het meeste heb ik toch ontdekt door zelf een beetje te proberen.

sportscam

Er zaten enorm veel onderdelen bij de sportscam, een extra achterkantje voor het waterdichte hoesje, dingen om het op een helm vast te maken, een houder voor op de fiets, klittenband waar je iets mee vast kunt maken. Van de helft weet ik nog niet waar je het voor gebruikt. user manual

Ik heb de sportscam zelf getest op de fiets, dus ik gebruikte de onderdelen van het onderste plaatje. Ik heb de sportscam op mijn stuur vast gemaakt, je moet de schroefjes wel echt heel vast aandraaien, anders gaat het heel snel los. Ik heb de route van mijn huis naar het centrum van Emmen gefilmd. Ik was alleen vergeten dat er markt was, want het was vrijdag middag dus ik moest ook een stukje lopen. Ik heb het beeld 6x versneld, Maar het beeld is niet gestabiliseerd, dat zou wel kunnen maar dan duurde het filmpje een keer zo lang.

Het enige echte nadeel vind ik dat het beeld best wel overbelicht is, maar ik weet niet of ik daar wat aan kan veranderen. Daardoor lijkt het beeld ook niet super scherp.

sportscam met fiets opzetstukje.jpg

Zo ziet de camera er uit met het opzetstukje voor op de fiets.

Binnenkort ga ik ook een keer onder water filmen, daar maak ik dan een aparte video van.

Ik heb deze camera  van https://www.megagadgets.nl Ik zag toevallig dat de sportscam nu niet direct leverbaar is, maar je kunt hem wel alvast bestellen via deze link. https://www.megagadgets.nl/sportscam-fullhd-1080p.html?dfw_tracker=14899-6859&sqr=sportscam&

X Annegreet

 

 

