Festival Bucketlist ♥

Er zijn een aantal festivals waar ik ooit nog een keer heen wil. In Amerika, maar ook gewoon in Nederland en op andere plaatsen. Heel veel festivals zijn enorm duur en veel ook 18+, of tenminste als je er ook wil kamperen. En laat ik nou nog net geen 18 zijn deze zomer. Daarom staan deze festivals nog op mijn lijstje.

Burning man

Ik hoorde voor het eerst over Burning man via Youtube een paar jaar geleden en het leek me echt geweldig. Burning man is een festival dat 7 dagen duurt, Van de laatste maandag in augustus tot de eerste maandag in september. En het vind plaats in de black rock dessert in Nevada in de Verenigde Staten. Het is wel enorm moeilijk om kaartjes te krijgen voor Burningman, omdat er super veel vraag naar is. Het is ook lastiger als je in Nederland woont, want dan moet je er eigenlijk al een hele vakantie omheen boeken.

Coachella

Coachella is ook een festival in de Verenigde Staten. Dit festival duurt 2 weekenden, dus in totaal 6 dagen. Maar je kunt kiezen in welk weekend je er heen wil. Het festival is in Indio, Californië. De tickets hier voor zijn ook echt enorm duur en daarnaast moet je ook nog ergens slapen en naar de Verenigde staten reizen etc, maar het lijkt me wel echt super vet.

Sziget

Sziget is een 7-daags festival in Budapest (op een eilandje), Hongarije. Een heel stuk dichterbij dan Burningman en Coachella. Vanaf Nederland en België kan je ook met de trein naar Sziget, maar ook hier voor moet je wel een tijdje sparen, net als ongeveer alle meerdaagse festivals.

Pinkpop

Het eerste Nederlandse festival op mijn lijstje is Pinkpop. Pinkpop wordt gehouden in Landgraaf en duurt een weekend, maar je kunt ook een dagticket kopen. Volgens mij is Pinkop ook direct het grootste festival van Nederland, ik vind de line up altijd super vet en er zitten ook vaak super gave bands tussen. Ik denk dat ik een ticket voor volgend jaar ga bestellen!!

Lowlands

Lowlands is net als Pinkpop ook een 3 daags festival. De locatie is op het evenementen terrein van Walibi in Biddinghuizen. Bij Lowlands koop je automatisch een ticket voor een heel weekend. Het lijkt me ook heel leuk om een keertje naar Lowlands te gaan.

 

Welk festival van deze lijkt jullie het leukste? En waar ben je al geweest?

X Annegreet

