Boeken wishlist #1

Ik hou er echt van om boeken te lezen en nu ik vakantie heb heb ik daar ook meer tijd voor. In deze blogpost vertel ik jullie welke boeken ik binnenkort wil gaan lezen en staat er een korte beschrijving bij, zodat je weet waar de boeken over gaan en je het misschien zelf ook leuk vindt om te lezen. Benieuwd naar welke boeken op mijn wishlist staan? Lees dan gauw verder.

Ik wil echt weer meer gaan lezen. Dat vind ik over het algemeen leuker dan films kijken, omdat je dan veel meer je eigen verbeelding kunt gebruiken en je ook veel meer in het verhaal zit dan wanneer je een film kijkt. Ik heb een klein lijstje gemaakt van boeken die ik  binnenkort nog wil gaan lezen.

Ik hou er ook meer van om Engelse boeken te lezen dan Nederlandse. Omdat heel veel Engelse boeken vertaald zijn in het Nederlands, omdat ze origineel in het Engels waren geschreven. Neem als voorbeeld ”The fault in our stars” in het Nederlands ”Een weeffout in onze sterren”. Dat klinkt direct een stuk minder aantrekkelijk.

Boeken stapel

Wishlist

  • De afstand tussen jou en mij (The distance from me to you)de_afstand_tussen_jou_en_mij

McKenna heeft alles voor elkaar: goede cijfers, een leuk vriendje en een toelating voor de universiteit op zak. Maar dat is niet wat ze wil. McKenna is van plan om de universiteit een jaar uit te stellen en samen met haar beste vriendin Courtney de Appalachian Trail te gaan lopen. 3500 kilometer door de wildernis van een van de noordelijkste staten van Amerika naar het zuiden, met alleen een backpack op haar rug. Als Courtney op het laatste moment afzegt, besluit McKenna de maandenlange tocht stiekem in haar eentje af te leggen.

Als McKenna onderweg de charismatische, mysterieuze Sam tegenkomt en besluit hem van het verharde pad af te volgen, wordt haar reis opeens veel gevaarlijker – zo gevaarlijk dat McKenna moet vechten voor zowel haar leven als dat van hem.

Na het lezen van dit boek wil je nog maar één ding: je smartphone in de prullenbak gooien en 3500 kilometer wandelen met een rugzak op je rug.

  • Looking for Alaska (Het grote misschien)
  • looking-for-alaska-2

Miles Halter, gefascineerd door Beroemde Laatste Woorden, gaat naar Culver Creek, Alabama, om zich voor te bereiden op de universiteit. Daar vormt hij al snel een onafscheidelijk drietal met zijn kamergenoot de Kolonel en diens beste vriendin Alaska.

Vanaf het moment dat Alaska zijn leven binnenwandelt – spannende, intelligente, supersexy, totaal verknipte Alaska – is Miles verloren. Hij weet dat hij de grens van hun kostbare vriendschap niet moet overschrijden, maar hij kan niet anders – want het leven begint pas echt te zinderen als de liefde zijn intrede doet. Onbeantwoorde, onmogelijke liefde. Of toch niet?

  • Divergent, Insurgent, Allegiantdivergent-series

De wereld waar de zestienjarige Tris in leeft speelt zich af in de toekomst. Ieder jaar moeten zestienjarigen kiezen bij welke besloten groep zij voor de rest van hen leven willen horen. Elke groep staat voor een bepaalde waarde: eerlijkheid, onbaatzuchtigheid, dapperheid, perfectie en intelligentie. Tris is ietsje anders dan de rest, zij is namelijk divergent. Dit betekend dat zij in feite bij een aantal groepen tegelijk hoort. Dit wordt alleen niet zo gewaardeerd in haar wereld. Haar geheim is dus de voorbode van een hoop avonturen, uitstapjes, nare gebeurtenissen en andere geheimen.

(Ik heb de eerste film van divergent al wel gezien, maar ik wil liever de boeken lezen.)

Als jullie nog suggesties hebben  laat het me vooral weten in de reacties!

X Annegreet

