My favorite… food

Ik hou enorm van koken en van eten, dus dat komt heel erg goed uit. Daarom deel ik in deze blogpost mijn favoriete gerechten met de ingrediënten er bij!

  • Lasagnelasagne klaar

Hier heb ik al een keer een blogpost van gemaakt -> Traditionele Lasagne #food, maar lasagne vindt ik echt enorm lekker. Ik eet alleen lasagne die ik zelf maak. De rest vind ik echt gewoon heel smerig. Met kaas en bechamel saus, dat is echt niet mijn ding.

Je hebt nodig: Gehakt, lasagne bladen, een pakje lasagne saus, groenten en tomaten puree.

  • Pizza

pizza

Het klink misschien gek, aangezien ik geen kaas lust. Maar ik hou ook ontzettend erg van pizza. Soms eet ik bij mijn vriend een turkse pizza en daar doe ik dan ui en salami op, dat is altijd erg lekker. Maar het liefst maak ik zelf pizza.

Je hebt nodig: Mix voor pizza bodem, Salami, Bacon, pijnboompitjes, rode ui, tomaten puree en soms nog wat rucola om er na het bakken er op te doen.

  • Wrapswraps

Deze heb je natuurlijk in alle soorten en maten. Ik hou het meest van wraps met:

  1. Kruidenboter, rauwe ham, pijnboompitjes en rucola.
  2. Kipcorn, sla, ui, honingmosterd saus en gebakken spek
  3. gehakt, taco kruiden, ui, tomaat, mais, sla

 

  •  Sperziebonen saté schotel

Dit at ik voor het eerst bij een vriendin een paar jaar geleden  en het is echt zo lekker.

Je hebt nodig: Sperziebonen, Stukjes kipfilet/of gehakt, ui, spekjes, satésaus en dan doe ik er vaak nog gebakken aardappeltjes bij of krieltjes.

Ik hou zoals je misschien wel is opgevallen vooral van internationaal eten (italiaans, mexicaans). Ook pittig eten vindt ik erg lekker. Bij veel dingen, zoals pasta’s, nasi, bami  etc. gebruik ik ook altijd sambal.

Verder hou ik niet echt zo van uit eten gaan, omdat ik dan niet weet hoe ze het eten bereid hebben en ik vindt mijn eigen gemaakte eten gewoon veel lekkerder, omdat je dan zelf kan kiezen waar je zin in hebt en wat je allemaal in je gerecht doet.

Wat is jullie favoriete eten?

X Annegreet

