Ik ga binnenkort verhuizen!

Remko en ik hebben eindelijk een appartement gevonden in Groningen en dat betekent dus dat we binnenkort samen op kamers gaan. Hoe en wat vertel ik jullie allemaal in deze blogpost.

Het begon allemaal in december, toen schreven we ons in bij woningnet, om punten te sparen voor een sociale huur woning. Na een aantal maanden bleek dat we echt nog lang niet voor ook maar iets in aanmerking konden komen, dus lieten we het er maar een beetje bij.

Rond maart/april gingen we wat meer dingen uitzoeken over op kamers gaan, waar je appartementen en studio’s kon huren etc. Op dit moment was er natuurlijk nog niks dat beschikbaar was vanaf juli/augustus. Want natuurlijk moest ik eerst slagen voor mijn havo voor dat ik überhaupt zeker wist of ik wel ging studeren in Groningen.

In mei was ik vooral bezig met mijn examens en stiekem ook al wel een beetje met kamers zoeken, omdat de eerste dingen voor juli er toen al een beetje op kwamen te staan.

Na mijn examens kwamen er steeds meer dingen op te staan die vanaf juli en augustus beschikbaar waren, ik heb echt uuuren gezocht naar studio’s en appartementen. Op facebook waren er een paar groepen waar ze kamers op plaatsten, maar de meesten waren voor 1 persoon. We hebben ons ingeschreven bij moy moy, Kamernet, heel veel andere sites waar je gewoon mailtjes van kreeg maar waar je uiteindelijk toch niet op kon reageren en ik heb verschillende makelaars gebeld.

Omdat wij met z’n tweeën zijn is het nog moeilijker om iets te vinden, omdat de grote meerderheid te klein is voor 2 personen of je er gewoonweg niet in mag met 2 personen (don’t ask me why). We wilden ook het liefst onze eigen keuken, badkamer en wc.

Na een tijdje kregen we mailtjes dat we ergens mochten komen kijken, we zijn bij een paar nieuwe appartementen geweest, en uiteindelijk bleek dat we sws geen kans maakten bij moy moy , omdat we 180 punten hadden gekocht ( wel het grootste abbonnement), maar het maximale punten dat je kon hebben was 300 en het bleek dus dat alleen de mensen met 300 punten echt kans maakten. Dus dat was een beetje unfair om het zo maar te zeggen, want het was gewoon 75 euro voor niks dus.

Daarnaast hebben we via kamernet nog een paar bezichtigingen gehad en een paar daar van waren echt dramatisch. Schimmel op de keuken kastjes, muren zo dun als een gipsplaatje, een woonboot met 1 mini gaskacheltje en een douche waar mensen op een camping nog niet eens onder willen douchen en ga zo maar door.

Voor vandaag hadden we weer 2 bezichtigingen gepland staan. Éen bij een studio/appartement en één bij 5 nieuwe appartementen. De nieuwe appartementen bleken achteraf echt enorm klein en veel te duur.

Het appartement waar Remko eerst een bezichtiging had vandaag voldeed aan al onze eisen, het enige nadeel is dat we wel een douche en wc moeten delen met een paar andere appartementen. Maar we hebben dan wel een eigen keuken, slaapkamer en aparte woonkamer en dat vonden we het belangrijkste.

Het is op de 2e verdieping, dus helemaal boven aan. Binnenkort laat ik jullie foto’s zien van de binnenkant.

appartement 1

Binnenkort kunnen we het contract tekenen en dan kunnen we rond 1 augustus ongeveer beginnen met verhuizen.

Ik ben heel benieuwd hoe het allemaal gaat worden, ik hou jullie zeker op de hoogte!

X Annegreet

