Diploma uitreiking #nooitmeernaarschool

Vandaag was het eindelijk zo ver, de diploma uitreiking, diploma ondertekenen en daarna nooit meer naar school, nou ja deze school. Mijn middelbare school tijd is eindelijk over en daar ben ik maar al te blij om. Ik vond er echt vrij weinig aan: 5/6/7 vakken op een dag, allemaal 50 minuutjes en dan kon je weer verder. In de korte pauzes die je had pakte je dan je boeken voor de volgende uren en dan was het ook al zo voorbij.

Op de middelbare school was ik niet zo’n succes verhaal. Ik ben van gymnasium 1, naar vwo 2 + entreprenasium gegaan. Daarna naar vwo 3 + entreprenasium en om een of andere reden werd ik daar van af gestuurd (zo’n leraar mocht me gewoon niet). Toen heb ik vwo 4 gedaan en daar ging het een beetje mis. Ik had redelijke cijfers, alleen niet voor economie. Daarnaast had ik ook echt een super schijnheilige leraar die me achter mijn rug om zwart zat te maken. Ik had geen zin om te leren voor mijn laatste economie toets (waar ik een 6.4 op moest halen) en besloot maar lekker niet te leren. Achteraf heel dom want het was een super makkelijke toets en ik had er makkelijk een 8 op kunnen halen. Ongeveer mijn hele vriendengroep bleef zitten dus dat vond ik niet zo’n probleem. Na de vakantie ging ik vwo 4 opnieuw doen en mijn halve klas bestond uit ”zittenblijvers”. Na een week of 10 dacht ik, hier heb ik echt geen zin in nog 3 jaar dus besloot ik naar havo te gaan. Toen ik op havo zat was alles zo makkelijk. Terwijl ik op vwo altijd een 4 of 5 stond op wiskunde stond ik nu opeens een dikke 7. Ik deed al niet echt iets voor Β school, maar nu het zo makkelijk ging deed ik nog minder. Het leuke er aan was dat ik nog steeds vaak 1 van de hoogste cijfers had van mijn klas. Ik heb zelfs een keer een 9,2 gehaald op een tentamen die 25% telde voor economie.

Diploma uitreiking

En nu heb ik eindelijk mijn havo diploma, ga ik op kamers met mijn vriend en International Communication studeren in Groningen.

Welke opleiding doen jullie? Of in welk jaar en welk niveau zit jij van de middelbare school?

X Annegreet

