Rijbewijs halen #3 (Rij examen)

Ik werd vanmorgen om 8:25 opgehaald, na dat ik mijn spiegels, stoel en stuur goed had gezet moest ik naar het CBR rijden. Deze keer via een andere route dan met mijn tussentijdse toets oftewel ttt (als je wil weten wat een tussentijdse toets klik hier Rijbewijs halen #2 (Tussentijdse toets) )

mini-rijbewijs-geslaagd

Om 8:49 kwamen we aan bij het CBR en konden we in de wachtkamer gaan zitten. Op een gegeven moment zagen we 2 mannen naar buiten lopen. Dat waren ook de examinatoren, Lisanne (mijn rijinstructrice) kende ze natuurlijk wel en vertelde dat die twee mannen altijd wel aardig waren.

Op een gegeven moment mochten we naar binnen in het kamertje waar ze zaten. Daar werd mijn ID kaart nog even gecheckt en moest ik een handtekening zetten onder een papier en daarna konden we gaan.

Mijn rijinstructrice ging deze keer niet mee. Ik heb daar niet echt voor gekozen, maar ze vertelde een paar lessen van te voren al dat ze nooit mee ging met examens. Ik weet niet precies waarom, maar ik vond het wel prima.

Echt een paar minuten van te voren was ik wel een beetje zenuwachtig, maar toen ik eenmaal ging rijden was het helemaal geen probleem meer. De examinator was heel aardig en we hebben ook nog wel wat gepraat over verschillende dingen.

We zijn langs verschillende rotondes gekomen, over de snelweg, over een autoweg, en wegen waar je 80/70/60/50/30 mocht dus we hadden alles wel gehad. Ik had geluk dat het heel erg rustig was op de weg. Dat had ik van te voren niet verwacht, want maandag ochtend is meestal heel druk. Het is natuurlijk net vakantie en dat kwam wel even goed uit. Al moet je dan natuurlijk juist wel meer letten op andere dingen.

Toen we weer het CBR binnenliepen dacht ik echt okay ben ik nou geslaagd of niet… Hij was op het laatst een beetje stil. We liepen het kantoortje weer in en gingen zitten. Toen zei hij ” Je hebt nu wel een probleem…” en ik dacht huh hoezo? ”je bent nu van Lisanne af, gefeliciteerd” En toen was ik dus Geslaagd! Een hele opluchting 🙂

Over 2 maanden wordt ik 18 en dan kan ik straks echt alleen gaan rijden, ik heb er zin in!

Zijn jullie al bezig met theorie/rijles? of heb je je rijbewijs al gehaald?

X Annegreet

