Let’s talk about… music

 

Op de fiets, op school, in bed, op werk, tijdens het sporten. Overal luister ik muziek. Het maakt me niet uit of het via de radio op mijn mobiel of Spotify is, daarom wil ik het vandaag met jullie hebben over muziek en naar wat voor muziek ik luister.

music

 

Vroeger luisterde ik alleen naar de top 40 liedjes op bijvoorbeeld clipjes.nl dat was nog in de tijd van hyves. Daarna ontdekte ik al gauw YouTube en dat was wel echt een stuk beter.
Maar vanaf dat ik op de middelbare school kwam begon ik pas echt meer naar muziek te luisteren. In die tijd kocht ik ook mijn eerste smartphone en haast niemand had dat nog, terwijl je je nu geen leven meer kunt voorstellen zonder smartphone. Ik had geluk dat mijn ouders een laptop hadden en daardoor hadden we Wi-Fi, dus thuis zette ik muziek op mijn mobiel en dan kon ik het zonder internet ook nog op school luisteren, want in de eerste klas hadden we nog geen Wi-Fi op school.
Dat veranderde toen mijn school de eerste iPad school werd overal in de school werden de door ons genoemde “ufo’s” aan het plafond gehangen. Begin tweede klas kocht ook een groot gedeelte toen een telefoon met Wi-Fi , want de meesten hadden er één met Bluetooth.
Op een gegeven moment ontdekte ik spotify en ik vond het geweldig, je kon nu afspeel lijsten maken waardoor je niet na elk liedje op YouTube iets nieuws moest zoeken.
Door de tijd heb ik steeds meer een eigen muziek smaak ontwikkeld, eerst luisterde ik zoals bijna alle meisjes toen naar Justin bieber en one direction.
Nu luister ik bijna alleen maar naar bands maar ook de hitlijsten op spotify.

 

Mijn top 10 favoriete bands at the moment:
1. Imagine Dragons
2. Bastille
3. Skillet
4. Coldplay
5. The Summer set
6. Our last night
7. Oceans divide
8. The 1975
9. Artic Monkeys
10. 21 pilots

Wat is jullie favoriete muziek?

X Annegreet

