Gevulde omelet #Food

Ik had laats zin om een omelet te maken en als ik een omelet maak dan maak ik het bijna altijd op de zelfde manier. Daarom wil ik mijn simpele manier om een omelet te maken met jullie delen!

Wat heb je nodig: 

  • 2 eieren
  • scheutje melk
  • peper
  • zout
  • italiaanse kruiden
  • 4 plakjes ontbijtspek
  • 1 middelgrote ui

 

omelet 1

Doe de eieren in een schaaltje en doe er een scheutje melk bij.

omelet 2

Snij ondertussen je ui in halve ringenomelet 3

en je ontbijtspek in reepjes.

omelet 4

Klop je eieren goed los tot het een beetje begint te schuimen. Ik heb het opgeklopt met een melkopschuimer.

omelet 5

Bak de uien en de reepjes ontbijtspek alvast gaar in een pannetje

omelet 6

En voeg kruiden naar smaak toe aan het ei mengsel. Ik heb italiaanse kruiden, zout en peper gebruikt.

omelet 7

Als de ui en het spek gebakken zijn leg het dan even weer terug op de snijplank, zodat je je ei kunt gaan bakken. Ik heb door het spek & ui ook nog wat Italiaanse kruiden peper en zout gedaan.

omelet 8

Gooi vervolgens het ei mengsel in de pan en bak het op 1 kant tot de bovenkant nog een heel klein beetje vloeibaar is. Leg dan de ui en het spek op het ei en laat het nog even bakken.

omelet 9

Vouw je omelet dubbel en je bent helemaal klaar!

omelet 10

Eet smakelijk!

Hoe maken jullie een omelet?

X Annegreet

